Ръководител катедра:
доц. д-р Емил Методиев Инджов
стая: 1232
тел.: 066 827 482
e-mail: indzhov@abv.bg
Техн. сътрудник:
инж. Румяна Ганчева Пенчева
стая: 1235, 1418
тел.: 066 827 545, 066 827 359
e-mail: rpencheva@tugab.bg
Име, презиме, фамилия |
Стая |
Вътрешен телефон |
Имейл |
Ръководител катедра |
1232 |
066 827 482 |
|
инж. Румяна Ганчева Пенчева- техн. сътрудник |
1235, 1418 |
066 827 545, 066 827 359 |
|
1231 |
066 827 307 |
||
3118 1233 |
066 827 402 066 827 327 |
||
3206 1236 |
066 827 200 066 827 357 |
||
3118 1227 |
066 827 402 066 827 374 |
||
1227 |
066 827 374 |
||
1231 |
066 827 307 |
||
1236 |
066 827 357 |
||
1236 |
066 827 357 |
||
Хонорувани преподаватели |
|||
|
Специалност: СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ
Образователно-квалификационнa степен: БАКАЛАВЪР
Форма на обучение: РЕДОВНА и ЗАДОЧНА
Водеща катедра: СОЦИАЛНИ И СТОПАНСКИ НАУКИ
Период на обучение: ЧЕТИРИ ГОДИНИ
Професионална квалификация: БАКАЛАВЪР ПО СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ
Специалност „Социални дейности” отговоря на потребностите на обществото от компетентни специалисти, способни да прилагат интегрирани знания и умения, съответстващи на етичните принципи и ценности на социалната работа. В процеса на обучението по специалността студентите придобиват:
- широкопрофилни знания, свързани с динамиката на социалните процеси и влиянието им върху социалния статус на индивида, групата и общността;
- лични и професионални компетентности, гарантиращи бъдещата им професионална реализация - самостоятелност и отговорност, компетентности за учене, комуникативни и социални компетентности;
- практически умения за решаването на сложни задачи в областта на определянето, формулирането и анализирането на социалните проблеми; изготвянето на обективна и професионално обоснована оценка на потребностите, степента на риск и потенциал на уязвимите общности, с анализиране на негативни социални процеси и явления;
- умения, свързани с изграждане на логическо мислене, новаторство и творчески подход при решаване на нестандартни казуси.
Практическите обучения, които се провеждат в реална среда със сътрудничеството на социалните институции, предоставят възможност за правилно професионално ориентиране, съобразно възникналия интерес за работа с конкретна рискова група – деца или възрастни. В хода на обучението се прилагат и добри практики на висши училища в Европа и България.
Завършилите специалносттапридобиват професионална квалификация „Бакалавър по социални дейности” и могат да се реализират в:
-
Агенция за социално подпомагане и териториалните и поделения;
-
Държавна агенция за закрила на детето;
-
Агенция за хора с увреждания;
-
Отдели и административни структури по социални дейности на областно и общинско равнище;
-
Общински комисии за борба с противообществени прояви на малолетни и непълнолетни;
-
Специализирани институции за предоставяне на социални услуги;
-
Центрове, звена и други структури, предоставящи социални услуги в общността;
-
Ресоциализационни, консултативни и корекционни центрове за деца;
-
Пробационни служби за младежи с девиантно поведение;
-
Неправителствени организации, осъществяващи социални дейности;
-
Държавни, общински и/или неправителствени организации в качеството им на доставчици на социални услуги;
-
Екипи за управление на проекти в сферата на социалните дейности и услуги, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове.
След придобитата степен „бакалавър”, завършилите специалността имат възможност да продължат обучението си в магистърските специалности „Социални дейности” и „Социална работа и Европейски политики” (дистанционно обучение).
![]() |
![]() |
Специалност: ПУБЛИЧНА АДМИНИСТРАЦИЯ - ПА
Образователно-квалификационна степен: БАКАЛАВЪР
Форма на обучение: ЗАДОЧНА
Водеща катедра: СОЦИАЛНИ И СТОПАНСКИ НАУКИ
Период на обучение: ЧЕТИРИ ГОДИНИ
Професионална квалификация: БАКАЛАВЪР ПО ПУБЛИЧНА АДМИНИСТРАЦИЯ
Специалност „Публична администрация“ има за цел да отговори на потребностите на обществото от висококвалифицирани управленски кадри за работа в държавната администрация и публичния сектор. Тя съответства на съвременните тенденции в развитието на висшето образование и на процесите на постепенно интегриране със структурите на публичната администрация в Европейския съюз.
Специалистът по публична администрация се подготвя за работа като изпълнител и ръководител в системата на държавната администрация и местното самоуправление, неправителствените организации и различни структури от публичния сектор. Той е подготвен за решаване на сложните проблеми в публичната администрация, свързани със задачите на държавното и местното управление, функционирането на административните органи, отношенията на гражданите с институциите, административните права и задължения на гражданите и начините за тяхното осъществяване.
Специалистът по публична администрация придобива юридически и икономически знания, управленски умения, компетенции по процедурите на вземане на решения в Европейския съюз, по електронно и информационно обслужване, по делово общуване и административна етика, по управление на проекти.
Студентите получават добра фундаментална подготовка, съчетана със задълбочено профилиране в конкретни направления на публичната сфера. То включва подготовка в областта на хуманитарните и обществените науки, езиково обучение и компютърна компетентност, целенасочена специализирана подготовка и практическо обучение. Специализираната подготовка е базирана на избираеми и факултативни дисциплини, чрез които студентите имат възможност да задълбочат своите знания.
Обучението се извършва по съвременна методика, в интерактивни форми, с използване на мултимедии, видеофилми, симулации и др.
В семинарните занятия се решават практически казуси и ситуации. Провеждат се практически занятия в териториалната и местна администрация на изпълнителната власт.
Области на реализация:
- системата на държавната администрация и местно самоуправление;
- организации от публичния сектор;
- структури на юридически лица с нестопанска цел.
Специалност: СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ
Образователно-квалификационнa степен: МАГИСТЪР
Форма на обучение: РЕДОВНА и ЗАДОЧНА
Водеща катедра: СОЦИАЛНИ И СТОПАНСКИ НАУКИ
Период на обучение: 2 СЕМЕСТЪРА
Професионална квалификация: МАГИСТЪР ПО СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ
АНОТАЦИЯ НА СПЕЦИАЛНОСТТА:
Специалност „Социални дейности" е разкрита в резултат от изпълнение на съвместен европейски проект по програма ТЕМПУС с участието на Висшето училище по публична администрация – „Торбегакадеми” – гр. Леоварден (Холандия) и Технически университет-Габрово. Тя е перспективна и има за цел да отговори на потребностите на обществото от висококвалифицирани кадри за работа със специфични социални проблеми и рискове за индивиди, групи и общности във всички сфери и равнища на социалната сигурност.
Завършилите получават професионална квалификация магистър по Социални дейности.
Обучението се провежда в образователна и квалификационна степен „магистър”. Осъществява се в редовна и задочна форма с продължителност за ОКС „Магистър”- 2 семестъра за завършилите същата специалност и 3 или 4 семестъра - за завършилите други специалности.
Обучението в образователна и квалификационна степен „магистър” има за цел задълбочаване на подготовката в областта на социалните дейности в съответствие с актуалните въпроси на тяхното развитие, като се прилагат добри практики на висши училища в Европа и Р България.
Подготовката на магистри по социални дейности включва:
- умения за прилагане на нормативната база в социалната сфера и институции;
- умения за интегриране на теоретичните знания с практическия опит като гаранция за ефективна помощ и професионална компетентност;
- компетенции по междуличностно взаимодействие, вземане на решения, технико-инструментална и административно-делова компетентност;
- компетенции по спазването на професионалните и етични стандарти в социалната работа;
- компетенции по управление на проекти;
- компетенции по управление и организация на социални институции.
Дипломираните магистри могат да се реализират професионално като специалисти и ръководители в социални институции, граждански и неправителствени организации, както и във всички звена на системата за социална сигурност.
Специалност: СОЦИАЛНА РАБОТА И ЕВРОПЕЙСКИ ПОЛИТИКИ
Образователно-квалификационнa степен: МАГИСТЪР
Форма на обучение: РЕДОВНА, ЗАДОЧНА и ДИСТАНЦИОННА
Водеща катедра: СОЦИАЛНИ И СТОПАНСКИ НАУКИ
Период на обучение: 2 СЕМЕСТЪРА
Професионална квалификация: МАГИСТЪР ПО СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ
АНОТАЦИЯ НА СПЕЦИАЛНОСТТА:
Магистърската специалност „Социална работа и европейски политики” отговоря на съвременните тенденции в развитието на социалната сфера и на необходимостта от интердисциплинарни специалисти, с компетенции за административно-организационна и професионално-практическа социална работа, основана на добри европейски практики и проектна дейност. Основните цели на специалността са подчинени на необходимостта от непрекъснато професионално усъвършенстване в динамичните социални дейности. Учебният процес се основава на умело съчетаване на новостите с опита и традициите за подготовката на специалисти, способни да управляват и развиват институциите в социалната сфера в съответствие с европейските тенденции, както и да работят за положителна промяна на нагласите при работа с уязвими общности.
Завършилите магистърската специалност „Социална работа и европейски политики” придобиват:
• Широк спектър от теоретични и практически знания, специализирани в областта на решаване на лични, социалноправни и груповообщностни проблеми и надграждащи знанията, придобити в предходните етапи на обучение;
• Високоспециализирани практически и теоретични знания за културните различия във възприятията, вярванията, нагласите и ценностите, които са база за разработване и прилагане на нови оригинални идеи и решения в социалната работа;
• знанията в областта на проектната дейност в социалната сфера;
• Умения за аналитично осмисляне на теориите и практическите аспекти в областта на управлението и координацията на работа в структурите на системите за социална сигурност;
• Умения и компетенции за разрешаване на сложни проблеми чрез прилагането на социални стратегии и стандарти, възприети от европейските политики, и разработване на проекти чрез прилагане на богат набор от практически и познавателни умения и подходи в областта на социалната работа;
• Умения за диагностика и решаване на проблеми чрез интегриране на знания от нови или интердисциплинарни области и генериране на нови знания и процедури, свързани с провеждането на научни изследвания и разработване на изследователски инструментариум в областта на социалните проблеми и междукултурното общуване;
• Умения и компетенции за прилагане на иновативни методи и инструменти при решаване на сложни задачи и проблеми и изработване на рационални, аналитични и гъвкави решения в сферата на социалните дейности;
• Умения за управление на процесите на развитие от обществен и етичен аспект в процеса на професионалната реализация и работа с уязвими лица.
Завършилите специалност „Социална работа и европейски политики” с образователно-квалификационна степен „магистър” могат да се реализират като теренни специалисти и на ръководни позиции в:
- институциите за социалната сигурност, социалната защита и социалното подпомагане, в техните дирекции и отдели;
- администрация на държавно, областно и общинско равнище;
- доставчици на социални услуги;
- структурите на юридическите лица с нестопанска цел;
- екипи за подготовка и управление на проекти в социалната сфера, финансирани от структурните европейски фондове.
Интердисциплинарният характер на специалността осигурява на завършилите висока конкурентоспособност на пазара на труда и успешна професионална реализация. Завършилите имат възможност да продължат обучението си в образователната и научна степен „доктор” и да участват в различни форми на продължаващо обучение.
Специалност: ПУБЛИЧНА АДМИНИСТРАЦИЯ
Образователно-квалификационнa степен: МАГИСТЪР
Форма на обучение: РЕДОВНА и ЗАДОЧНА
Водеща катедра: СОЦИАЛНИ И СТОПАНСКИ НАУКИ
Период на обучение: 2 СЕМЕСТЪРА
Професионална квалификация: МАГИСТЪР ПО ПУБЛИЧНА АДМИНИСТРАЦИЯ
АНОТАЦИЯ НА СПЕЦИАЛНОСТТА:
Специалност „Публична администрация” подготвя висококвалифицирани специалисти за работа в държавната администрация и публичния сектор. Учебните планове са съобразени с европейските стандарти и тенденции в тази област. Те са изградени по съвместен проект с два университета в Европа – Висше училище по публична администрация – гр. Лудвигсбург ( Германия ) и Институт по мениджмънт и публична администрация „Торбегакадеми” – гр. Леоварден (Холандия). Обучението на студентите осигурява добра фундаментална подготовка, съчетана със задълбочено профилиране в конкретни направления на публичната сфера. Подготовката на специалистите по публична администрация включва придобиване на управленски, юридически и икономически компетенции; компетенции по процедурите на вземане на решения в Европейския съюз, по електронно и информационно обслужване, по управление на проекти, по делово общуване и административна етика.
Завършилите получават професионална квалификация магистър по Публична администрация.
Учебна дейност: Обучението се провежда в образователна и квалификационна степен „магистър”. Осъществява се в редовна и задочна форма с продължителност за ОКС „Магистър”- 2 семестъра за завършилите същата специалност.
За завършилите други специалностии - продължителността на обучението е 3 или 4 семестъра.
Обучението се извършва по съвременна методика, в интерактивни форми, с използване на мултимедии, видеофилми, симулации и др. В семинарните занятия се решават практически казуси и ситуации.
Провеждат се практически занятия в териториалната и местна администрация на изпълнителната власт.
Специалност „Публична администрация” дава възможност на завършилите за професионална реализация и кариера:
-
в структури на държавната и местната администрация;
-
в структури на неправителствения сектор;
-
в представителства на смесени и международни организации;
-
като експерти и консултанти по проекти в областта на администрацията;
-
като специалисти в сектора на публичната-държавна и публичната-общинска собственост;
-
като експерти, референти или специалисти по въпросите на европейската интеграция в областта на административното преустройство;
-
като служители в бюджетни организации в образователния сектор, социалните грижи, здравеопазването, сигурността, администрацията на образованието, културата и т.н.
- Социална работа и социални иновации
- Социална политика, благосъстояние и сигурно общество
- Хигиена и социална медицина
- Европейска административна интеграция
- Публични политики и развитие на публичния сектор
- Електронно управление и електронно правителство
- Индустриална икономика
- Макроикономически анализи и прогнози
Лаборатория 1201 за семинарни упражнения
Залата предлага интерактивни условия за провеждане на семинарни упражнения. На студентите се предоставя възможност за индивидуална работа с компютър, и използване на мултимедийна презентационна техника. Има високоскоростен интернет достъп. Залата за семинарни упражнения разполага с интерактивна преподавателска дъска.
ОНДАЦИЯ „ГРИЖИ ЗА ДЕЦА С УВРЕЖДАНИЯ”
Фондация „Грижи за деца с увреждания” е организация за осъществяване на дейност в обществена полза. Създадена е от родители на деца с увреждания. Възниква през 2000 г. като Сдружение “Грижи за деца с двигателни проблеми”, пререгистрирано през 2004 г. като Фондация “Грижи за деца с увреждания”. Фондацията работи по проблемите на деца с двигателни, зрителни, ментални и множествени увреждания и техните семейства от гр. Габрово.
ДОМ ЗА ПЪЛНОЛЕТНИ ЛИЦА С ФИЗИЧЕСКИ УВРЕЖДАНИЯ
Дом за пълнолетни лица с физически увреждания (ДПЛФУ) е специализирана институция за пълнолетни лица с тежки физически увреждания на крайниците, с определен процент трайно намалена работоспособност. Услугата е 24-часова и е с капацитетът 36 места. Домът разполага с озеленени площи, оформени с алеи, което помага за извършване на трудово-терапевтична дейност и свободни занимания на домуващите.
СДРУЖЕНИЕ SOS ДЕТСКИ СЕЛИЩА БЪЛГАРИЯ
Сдружение SOS Детски селища България е гражданска правозащитна организация в страната, която предоставя директна грижа за деца в риск. Сдружение SOS Детски селища България е част от голямото международно семейство SOS Children’s Villages International. SOS Детски селища България осигурява семейство и здравословна среда за развитието и израстването на деца, лишени от родителска грижа или в риск да загубят закрилата на своите родители. Сдружението предлага семеен тип грижа и подкрепа на семейството и активно се застъпва за правата на децата и младежите.
ИМКА-Габрово е организация, която предоставя набор от младежки услуги (информационни, консултантски и обучителни), в отговор на потребностите на младежите в Габрово и областта. Предоставя социални услуги за деца и семейства, в качеството си на доставчик на социалната услуга Център за обществена подкрепа ( ЦОП) на територията на Община Габрово. Организацията инициира и реализира младежки програми за свободното време и проекти, стимулиращи развитието на младите хора в Габрово и областта. Насърчава младите хора за активно доброволчество и участие, чрез реализацията на младежки активности и проекти и чрез документиране на доброволния труд в Доброволческа книжка. Създава и развива широк кръг от партньорства с различни заинтересовани страни – младежки групи и организации, общински и областни администрации, държавни структури, училища, родители, различни професионални общности, национални мрежи, международни организации и др.
СДРУЖЕНИЕ „БЪДЕЩЕ И ЗАКРИЛА ЗА ЛИЦА С ИНТЕЛЕКТУАЛНИ ЗАТРУДНЕНИЯ”
Сдружение „Бъдеще и закрила за лица с интелектуални затруднения”, управлява Дневен център за пълнолетни лица с увреждания въз основа на сключен договор с Община Габрово.
Работата с потребителите на услугата е насочена към придобиване на нови знания, умения и навици за по-добро справяне с нуждите им в ежедневието. Дейностите се организират индивидуално или групово, в зависимост от възможностите и потребностите на ползвателите. Осигурен е достъп до библиотека, интернет и други занимателни дейности.
СДРУЖЕНИЕ СОЦИАЛЕН ДИАЛОГ 2001
Сдружение „Социален диалог 2001” – Габрово е създадено в края на 2009г. с основната идея да се подпомагат хора в неравностойно положение, представители на различни възрастови групи. Екипът от учредители, професионалисти в различни области, като психология, социални дейности и икономика има за цел да работи в свободното си време за подкрепа при намиране на решение на проблемите на нуждаещите се. За ефективността на предлаганите услуги и професионализма на членовете се разчита и на предишният им опит от участие в други неправителствени организации и реализирането на множество инициативи.
2010
Създаване на катедрата
Катедра „Социални и стопански науки” е създадена през 2010 г. със Заповед № 496/25.11.2010 г. на Ректора на ТУ – Габрово в резултат на обединяване на катедрите „Социални науки” и „Икономика на търговията”. Тези две катедри са преминали продължителен период на развитие и утвърждаване, през който се сформира висококвалифициран преподавателски екип. В катедра „ССН“ работят девет преподаватели: шестима доценти и трима главни асистенти.
2010